نکات مهم در مناقصه

20 نکته برای برنده شدن در مناقصات

برنده شدن در یک مناقصه خرید بدون شک به مهارت و دانش بالایی نیاز دارد. اگر شما بتوانید به هنگام شرکت در یک مناقصه نکات لازم را رعایت کنید، احتمال برنده شدن شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

نقطه تمایز خود را ارزیابی کنید

برنده شدن در مناقصه

باید بدانید که چه چیزی شما را از رقیب‌هایتان متمایز می‌کند. این تمایز نکته‌ای است که در مقایسه اسناد مختلف بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. فلسفه نقطه تمایز این است که خدمات شما و خدمات رقبا با هم تفاوت دارند و تمایز شما، تمایز مثبتی است.

خطاهای املایی و دستوری پیشنهادات خود را بررسی کنید

قبل از ارسال مناقصه خرید یک مرحله بسیار مهم وجود دارد و آن هم ویرایش مناقصه است. تلاش کنید این ویرایش با دقت بالایی انجام شود و زمان کافی را به تصحیح خطاهای املایی و دستوری اختصاص بدهید. سعی کنید متن خود را با صدای بلند بخوانید تا ببینید چه بخش‌هایی باید بازنگری شوند. اگر مطمئن نیستید که توانایی لازم برای ویرایش متن مناقصه خود را دارید، از دوستان و همکاران خود تقضای کمک کنید، از برنامه‌های ویرایشگر متن استفاده کنید و یا در صورت امکان، فردی را به عنوان ویرایشگر استخدام کنید.

طراحی و زیبایی شناسی را در نظر بگیرید

اگر از شما خواسته شده تا در کنار اسناد مناقصه خرید مواردی مانند نامه همراه، بیانیه شرکت یا صفحه عنوان را ارسال کنید، باید حتما ویژگی‌های طراحی موارد ارسالی را بررسی کنید. مواردی مثل بی‌نقص بودن آرم شرکت و سربرگ و همچنین در نظر گرفتن مسائل زیبایی شناسی، می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی روی ظاهر حرفه‌ای شما بگذارند.

استفاده از نرم افزار مدیریت زمان را در نظر بگیرید

مدیریت زمان یکی از فاکتورهایی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت شما ایفا می‌کند. استفاده از یک نرم افزار مدیریت زمان، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید محدودیت‌های زمانی خود را مشخص کنید، در جریان حجم کار باشید و بتوانید طی زمانی که برای خود مشخص کرده‌اید، مناقصه خود را ارسال کنید.

مناقصه خود را زود ارسال کنید

با در نظر گرفتن اتفاق‌های غیرمنتظره مانند قطعی اینترنت، خطای شبکه و حتی خرابی سیستم، بهتر است مناقصه خرید خود را زودتر برای مشتری ارسال کنید. اگر ارسال پیشنهاد را به دقایق آخر موکول کنید، ممکن است به خاطر بروز چنین اتفاقاتی، مناقصه را از دست بدهید.

اگر پیشنهادات شما موثر نیستند، رویکردهای خود را تغییر دهید

اگر موفق نشدید در مناقصه برنده شوید، بهتر است روند کار، رویکردها و وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید و به دنبال مشکلات باشید. وقتی پیشنهاد شما مورد قبول قرار نمی‌گیرد، خوب است یک قدم به عقب بردارید و ببینید کجای کار ایراد دارد. سعی کنید از دیگران در مورد کار خود بازخورد بگیرید و ببینید پیاده‌سازی چه نکاتی می‌تواند منجر به بهبود پیشنهاد شما شود.

همه چیز در مناقصه خلاصه نمی‌شود

مسیر دستیابی به مشتری آینده، از همان لحظه اول شروع می‌شود. تمام ایمیل‌ها و تماس‌های شما می‌توانند روی دید مشتری نسبت به شما تاثیرگذار باشند. پس نوع برخورد در این روش‌های ارتباطی را دست کم نگیرید. گاهی ممکن است همین برخوردهای شما حس خوبی در مشتری ایجاد کنند و باعث شوند او فرصتی به شما بدهد.

جمع‌بندی

امیدواریم نکات ارائه شده درباره موفقیت در مناقصه خرید برای شما مفید واقع شده باشند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت