تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

کدام نوع تغذیه مناسب ایام کرونا است؟

در این روزهای کرونایی، برای همه ما پیش آمده است که بعد از یک بیرون رفتن ساده و همراه با رعایت کامل اصول بهداشتی، باز هم احساس می‌کنیم که برخی از علائم کرونا را داریم و به این بیماری مبتلا شده‌ایم. اما باید به شما بگوییم از آنجایی که هنوز درمان قطعی و واکسن این ویروس مشخص نشده است، علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، باید با رژیم غذایی مناسب، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم.

طبق آمار به دست آمده، تغذیه مناسب در این ایام باعث می‌شود که اگر ما در معرض این ویروس خطرناک قرار گرفتیم، به نوع خفیف این بیماری مبتلا شویم. همچنین در برخی از موارد دیده شده است که برخی بیماران کرونایی با رژیم سالم و مناسب توانسته‌اند سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرند و این بیماری را شکست بدهند. در ادامه این متن می‌توانید برخی از این توصیه‌های مربوط به تغذیه بیماران کرونا را مطالعه کنید.

چگونه تغذیه مناسب باعث بهبود بیماران کرونایی می‌شود؟

تغذیه مناسب بیماران کرونایی

همان طور که می‌دانید، سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی ما رابطه مستقیم دارد. می‌توان گفت تقریبا تمام مواد غذایی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن موثر است. مهم‌ترین نکته در خوردن این مواد، استفاده متعادل از آن‌ها است. در خیلی از بیماری‌ها مشاهده می‌کنیم که بیماران حتی بعد از بهبود بیماری تا مدت‌ها، دچار ضعف سیستم ایمنی می‌شوند و این کمبود، فقط با خوردن غذای سالم و مغذی جبران می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم اگر برنامه رژیم لاغری دارید که خیلی اهمیت ندارد، آن را در این ایام متوقف کنید چون ممکن است اگر در مواجهه با این ویروس قرار بگیرید، به علت کمبود انرژی، به نوع قوی و خطرناک آن مبتلا شوید. کمبود پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی در بدن باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود. به همین دلیل کارشناسان و پزشکان توصیه می‌کنند که حتما این مواد را در تغذیه بیماران کرونا قرار بدهند.

مصرف پروتئین؛ اولین گام برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

مهم‌تر از تغذیه مناسب در ایام بیماری، رژیم غذایی قبل از ابتلا به بیماری است. مواد غذایی مثل گوشت قرمز، گوشت مرغ، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و غلات منابع سرشار از پروتئین هستند. این مواد علاوه بر بالا بردن سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس کرونا، باعث عملکرد بهتر بقیه سیستم‌های بدن می‌شوند. بسیاری از افراد و به ویژه کودکان از مصرف این مواد غذایی اجتناب می‌کنند. اما باید به شما بگوییم که مصرف این مواد تا حد زیادی از ابتلای شما به این بیماری جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با درست کردن غذاهایی مثل عدس پلو و لوبیا پلو این مواد را در برنامه تغذیه کودک خود قرار دهید.

ویتامین C؛ مهم‌ترین ویتامین تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

به علت این که در ساختار سلول‌های ایمنی بدن مقدار زیادی ویتامین C وجود دارد، به محض وارد شدن ویروس به بدن، مصرف ویتامین C به شدت بالا می‌رود و این باعث می‌شود که بدن دچار کمبود این ویتامین شود. پرتقال، زعفران، انبه، گشنیز، گرمک، پیازچه، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کیوی و… از منابع سرشار ویتامین C هستند. از آنجایی که اگر یک فرد در خانواده به این بیماری مبتلا شود، شانس دیگر اعضای خانواده نیز در ابتلا به بیماری بالا می‌روند، به شما توصیه می‌کنیم که حتما این مواد را در تغذیه خود و تغذیه کودک قرار دهید. 

در این متن سعی کردیم برخی از نکات تغذیه مربوط به این ایام را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که با رعایت این توصیه‌ها تا حدودی بتوانید از شیوع این بیماری جلوگیری کنید. از شما می‌خواهیم اگر تجربه‌ای در مورد این بیماری و توصیه‌های تغذیه‌ای آن دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت