تناسب اندام و نوشیدنی های تابستانی

بهترین رژیم تابستانی برای تناسب اندام چه رژیمی است؟

تقریبا همه ما بر سر این نکته توافق داریم که رژیم غذایی در فصل‌های مختلف باید متفاوت و متنوع باشد. یعنی شما نمی‌توانید یک برنامه غذایی روتین را در تمام فصول سال دنبال کنید و انتظار داشته باشید بدنتان به چنین برنامه‌ای پاسخ مثبت بدهد. حالا که به فصل تابستان رسیده‌ایم، خوب است سراغ تنظیم یک رژیم تابستانی مناسب بروید که هم مواد مغذی لازم را به بدنتان برساند و هم باعث شادابی و سرحالی شما در این روزهای گرم شود. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های یک رژیم تابستانی مناسب را مورد بررسی قرار بدهیم و چند نوشیدنی تابستانی که باعث شادابی می‌شوند را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رژیم تابستانی برای کاهش وزن شامل چه خوراکی‌هایی است؟

رژیم تابستانی

برای کاهش وزن و تناسب اندام همیشه باید مراقب کالری‌‌هایی که روزانه مصرف می‌کنید باشید. یکی از نکات جذاب رژیم گرفتن در تابستان، میوه‌های خوشمزه و متنوع این فصل است که می‌توانند رنگ و بوی برنامه غذایی تابستانه شما را عوض کنند. البته فراموش نکنید که اگر می‌خواهید برنامه غذایی خود را فقط به میوه‌ها محدود کنید، باید سراغ یک رژیم خام گیاه‌خواری بروید و طبق اصول این نوع رژیم‌ها، برنامه تغذیه خود را تنظیم کنید. اما برای داشتن یک رژیم تابستانی متناسب، بهتر است انواع غذاها و میوه‌ها را در برنامه خود بگنجانید. به یاد داشته باشید که ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته متخصصان تغذیه، مصرف سوپ‌های سبکی که بر پایه آب گوشت و یا آب سبزیجات هستند، می‌تواند باعث پر شدن حجم معده شما شود و در نتیجه، باعث شود حجم کمتری از غذای اصلی بخورید.

به عنوان غذای اصلی در یک رژیم تابستانه متنوع، می‌توانید از سبزیجات گریل شده مانند کدو، بادمجان، هویج، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و پیاز استفاده کنید. ترکیب این سبزیجات با پاستا و یا نودل کم‌کالری در کنار نوشیدنی های تابستانی مانند یک لیوان آب هندوانه، می‌تواند یک وعده غذایی لذیذ را برای شما ترتیب بدهد.

نوشیدنی های تابستانی برای یک رژیم لاغری خوشمزه!

آبمیوه‌های تابستانی در میان دلچسب‌ترین آبمیوه‌ها قرار دارند و اگر تجهیزات ساده‌ای داشته باشید، می‌توانید در منزل با میوه‌های تابستانی، آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های لذیذی درست کنید. اگر هم حوصله داشته باشید و کمی ابتکار به خرج بدهید، می‌توانید کوکتل و اسموتی درست کنید و خانه خود را به یک کافی شاپ حرفه‌ای تبدیل کنید! نوشیدنی انتخابی شما هر مدلی که باشد، می‌تواند رژیم تابستانی شما را از یکنواختی دربیاورد.

اولین و راحت‌ترین نوشیدنی تابستانی که می‌توانید به راحتی در خانه درست کنید، آب هندوانه است. کافی است مقداری هندوانه را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و پس از حدود سه دقیقه مخلوط شدن، آبمیوه شما آماده است. اگر نعنای تازه در منزل دارید، می‌توانید مقداری نعنا ریز کنید و به آب هندوانه اضافه کنید تا یک ترکیب خنک‌کننده و البته کم‌کالری به دست بیاورید.

اگر دلتان یک نوشیدنی ترکیبی جذاب می‌خواهد، این ترکیب را امتحان کنید: مقداری هویج، سیب و پرتقال داخل مخلوط کن بریزید و پس از اینکه خوب مخلوط شدند و ترکیب یک دستی حاصل شد، مقداری پودر زنجبیل و در صورت تمایل مقداری یخ به ترکیب اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم آن را مخلوط کنید. حالا نوشیدنی مقوی و خنک شما که می‌تواند انرژی چند ساعت شما را تامین کند آماده است!

جمع بندی

رژیم گرفتن در تابستان بسیار راحت‌تر از فصل‌های دیگر است. چرا که می‌توان با مصرف نوشیدنی های تابستانی کالری و انرژی مورد نیاز برای ساعات زیادی از روز را تامین کرد و دیگر نیازی به مصرف غذاهای سنگین نیست. فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود درباره رژیم تابستانی مورد علاقه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت