رژیم غذایی

۳ توصیه مهم برای تغذیه افراد مبتلا به کرونا

در دنیای امروز با توجه به افزایش چشم‌گیر تکنولوژی و کم شدن تحرک، خوردن غذای مناسب، مهم‌ترین کاری است که باید برای حفظ سلامتی خود انجام دهیم. همچنین همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا در کشور، باید بیشتر از گذشته مراقب سلامتی خود و اطرافیانمان باشیم. برای این کار باید سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم. تغذیه سالم، خواب کافی، ورزش روزانه، کنترل وزن، مراقبت‌های بهداشتی و… از جمله فاکتورهایی است که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن‌مان می‌شود. از آن‌جایی که ۷۰ درصد سیستم ایمنی بدن به دستگاه گوارشی وابسته است، تغذیه بیماران کرونا دارای اهمیت بالایی است. در این متن می‌توانید نکات مربوط به رژیم غذایی که باید در هنگام مبتلا شدن به این بیماری، رعایت کنید را مطالعه کنید.

رژیم غذایی بیماران مبتلا به کرونا چگونه است؟

تغذیه بیماران کرونا

همان طور که می‌دانید هیچ اطلاعات دقیق و قطعی در مورد ویروس کرونا و روش درمان آن وجود ندارد. اما از آن‌جایی که این بیماری یک ویروس است، مهم‌ترین کار برای مبارزه با آن، تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از تغذیه سالم است. اگر به کرونا مبتلا شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که نکات زیر در مورد تغذیه بیماران کرونا را رعایت کنید.

۱- خوردن میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

میوه‌ها و سبزیجات باید عضو جدانشدنی از برنامه غذایی فرد مبتلا به کرونا باشند. برخی از افراد ممکن است در دوران کرونا این مواد را از رژیم غذایی خود حذف کرده باشند. اما باید به شما بگوییم که اگر بعد از خریدن میوه و سبزیجات، آن‌ها را به خوبی شست‌وشو دهید، دیگر لازم نیست نگرانی از بابت آلوده بودن آن‌ها داشته باشید. میوه‌ها و سبزیجات به علت داشتن مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین A ، E  و C  باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم که کلم بروکلی و اسفناج را حتما در تغذیه روزانه خود داشته باشید. همچنین خوردن یک الی دو عدد سیب در روز بسیار توصیه می‌شود.

۲- از خوردن غذاهای فراوری شده دوری کنید.

تا حد امکان از خوردن قند، چربی، شیرینی، شکلات، فست فود و… اجتناب کنید. زیرا مصرف این خوراکی‌ها به عنوان تغذیه روزانه، باکتری‌های مفید روده را از بین می‌بردند و همچنین موجب کاهش عملکرد گلبول‌های سفید خون و در نهایت باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

۳- از میان وعده‌های سالم استفاده کنید.

میان وعده‌ها نقش بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه کودکان را دارند. می‌توانید از میان وعده‌هایی مثل بادام زمینی، گردو، تخمه آفتاب‌گردان، غلات سبوس‌دار، فندق و… برای تغذیه کودک در این دوران استفاده کنید. 

چند توصیه مهم 

  • ادویه‌هایی مثل آویشن، زردچوبه، پودر گل محمدی و زنجبیل خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارند. این ادویه‌ها را با توجه به طبع آن‌ها در فصل‌های مناسب سال استفاده کنید.
  • شکلات تلخ نیز از مواد غذایی است که حاوی آنتی اکسیدان است و بسیار برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است. اما به علت چربی و کالری بالای آن نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.
  • حداقل دو بار در روز از نوشیدنی‌هایی مثل آب، چای سبز و انواع دمنوش‌های گیاهی که باعث دفع سموم بدن می‌شوند، استفاده کنید.
  • ویتامین D از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. غذاهای دریایی، زرده تخم مرغ، جگر، قارچ و فلفل دلمه‌ای از منابع سرشار ویتامین D هستند.

در این متن سعی کردیم شما را با رژیم غذایی در دوران کرونا آشنا کنیم. توجه داشته باشید که این بیماری نیز همانند خیلی از بیماری‌های دیگر درمان قطعی ندارد. اما می‌توانید با رعایت این نکاتی که گفتیم تا حد زیادی با این بیماری مبارزه کنید و شیوع آن را به حداقل برسانید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت