توضیح محتوا چیست

محتوا چیست؟

محتوا در فرهنگ لغت اینگونه تعریف می­شود؛ آنچه درون چیزی قرار دارد و مجاز از مضمون سخن و در واقع آنچه در یک سخن قصد شده می­باشد.

اگر بخواهیم محتوا را در حوزه رسانه تعریف کنیم؛ می­توانیم محتوا را طراحی و انتشار انواع پرونده­های چندرسانه­ای از قبیل تصاویر، متن، ویدیو و … بدانیم که نقش بسیار مهمی در فراهم آمدن رتبه بالاتر در گوگل دارد.

تفکیک پذیری محتوا

تفکیک پذیری محتوا

تفکیک محتوا شاید امکان­پذیر باشد اما به سادگی این امکان وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال اگر بخواهیم انسان­ها را از نظر قد تقسیم­بندی کنیم، می­توان آن­ها را به چهار دسته­ی زیر 130 سانتی­متر، بین 130 تا 160 سانتی­متر، بین 160 تا 190 سانتی­متر و بالاتر از 190 سانتی­متر تقسیم کرد اما در مورد محتوا چنین نیست مثلا یک محتوای طنز ممکن است دارای محتوای آموزشی نیز باشد و همین­طور برعکس.

لازم به ذکر است که بستری که محتوا در آن قرار می­گیرد در بررسی انواع آن اهمیت ندارد، یعنی تفاوتی مابین اینکه یک متن در یک وبسایت به اشتراک گذاشته شود یا اینکه در بیلبورد یک خیابان معروف، وجود ندارد.

در ادامه می­توانیم متن، تصویر، ویدیو، فایل­های صوتی، اینترنت، اینفوگرافیک­ها، اسلایدها، تلویزیون، رادیو و حتی تئاتر را به عنوان انواعی از محتوا بدانیم.

چند نکته در مورد نگارش محتوا

  • استفاده از کلماتی که خواندنشان روان بوده و مخاطب و موتور جست­وجو را در پیدا کردن محتوای  موردنیاز کمک کنند.
  • دارای ایرادهای دستوری و نوشتاری نباشد و حداقل 300 کلمه باشد.
  • بی هدف و بدون نظم نباشد، در واقع طوری پاراگراف بندی شود که مخاطب رغبت کند تا آن را بخواند.
  • از کلماتی که از ذهن مخاطب دور است استفاده نکنید و خودتان را جای مخاطب بگذارید.
  • سعی کنید از محتوای جدید و مخصوص خود بهره بگیرید تا هم مخاطب جدید جذب کنید و هم مخاطب­های قبل را حفط نمایید.

سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کرده و بیشتر محتوایتان را بدون جهت­گیری بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی