بهبود سلامت روان

بهبود سلامت روان با استفاده از چند توصیه کاربردی

اهمیت به سلامت روان یکی از اقداماتی است که می‌تواند به شما در داشتن جسمی سالم، ارتباط سالم با دیگران و موفقیت در امور فردی و اجتماعی کمک کند. اما سلامت روان دقیقا چه چیزی است؟ داشتن سلامت اعصاب و روان درواقع به معنای داشتن حس خرسندی، توانایی مقابله با استرس و موقعیت‌های استرس‌زا، ایجاد تعادل بین تمامی فعالیت‌های روزمره، ایجاد هدف و معنا در تمام روابط، قابلیت انعطاف‌پذیری برای پذیرش موقعیت‌های جدید و درنهایت، توانایی سرخوشی و خندیدن و شادی است.

سالم بودن یک شخص از نظر ذهنی، به این معناست که او دارای ویژگی‌های مثبتی است که می‌تواند به کمک آنها، بر روی بهبود جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی خود تمرکز کند. برای آشنایی با چند توصیه جهت بهبود سلامت روان، در ادامه با ما همراه باشید.

مدیریت استرس، گامی بزرگ به سوی داشتن سلامت روان

ارتباط سالم

استرس داشتن تاثیرهای مخربی بر روی سلامت اعصاب و روان می‌گذارد و حتی می‌تواند مانع از داشتن ارتباط سالم با دوستان و اطرافیان شود. فعالیت‌هایی که می‌توانند باعث آرامش شما شوند را پیدا کنید و در موقعیت‌های استرس‌زا از آنها کمک بگیرید. کارهایی مثل گوش دادن به یک موزیک خاص، قدم زدن، صحبت کردن با یک دوست، دوش آب گرم و… از جمله کارهایی هستند که می‌توانند استرس را تا حدی بهبود بدهند و مانع از واکنش‌های ناگهانی و پرخاشگرانه به هنگام استرس شوند.

رژیم غذایی سالم، اقدامی موثر برای بهبود سلامت روان

عده‌ای داشتن رژیم غذایی سالم را دست کم می‌گیرند و از تاثیر آن بر روی سلامت روان آگاه نیستند. جالب است بدانید رژیم غذایی منظم و سالم تاثیر مستقیمی بر روی سلامت ذهن شما دارد و اگر به طور اصولی آن را رعایت کنید، شاهد تغییرات چشمگیری در وضعیت خلق و خو، خواب، برنامه‌های روزانه، وضعیت کاری و… باشید.

سعی کنید تا جای ممکن مواردی مانند چربی، کافئین، مواد نگهدارنده، قند مصنوعی و غذاهای سرخ شده را از وعده‌های غذایی خود حذف کنید و در عوض، مواد غذایی حاوی امگا3، سبزیجات تازه، میوه‌های تازه و مواد غذایی حاوی ویتامین B12 را جایگزین کنید.

خواب کافی، از مهم‌ترین نکات سلامت اعصاب و روان

کم خوابیدن می‌تواند زندگی شما را به شکلی فکرش را هم نمی‌کنید مختل کند! اگر برنامه کاری شلوغی دارید، به جای کم کردن ساعتهای خواب، سعی کنید روی تکنیک‌های مدیریت زمان تمرکز کنید. اگر به هنگام خواب استرس و افکار پریشان‌کننده به سراغ شما می‌آیند، می‌توانید از گوش دادن به یک موزیک ملایم و انجام حرکت‌های کششی و یوگا برای آرام کردن بدن خود استفاده کنید. مهم‌تر از همه چیز، حتما قبل از خواب، وسایل الکترونیکی خود مانند موبایل و لپ‌تاپ را کنار بگذارید تا ذهن شما فرصت استراحت کردن داشته باشد.

جمع بندی

با رعایت نکاتی که گفته شد و چند نکته دیگر، می‌توانید بر روی بهبود روان خود و همچنین داشتن ارتباط سالم با بقیه افراد جامعه کار کنید. به یاد داشته باشید که در بعضی موارد، داشتن سلامت اعصاب و روان می‌تواند بر روی بهبود سلامت جسمی شما هم تاثیر بگذارد.

7 دیدگاه روشن بهبود سلامت روان با استفاده از چند توصیه کاربردی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی