اهمیت بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و دلیل اهمیت آن

تمرکز اصلی در بازاریابی محتوا، تولید و توزیع محتوای باارزشی است که بتواند علاوه بر حفظ مخاطبین قبلی، مخاطبین جدید را هم جذب نماید. در ادامه به بررسی اینکه چرا بازاریابی محتوا اهمیت دارد خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوا
  • اولین عاملی که بازاریابی محتوا را پر اهمیت می­‌کند، اعتمادی است که در مخاطبین ایجاد می‌­کند؛ یعنی محتوای شما ‌می‌­تواند به گونه‌­ای باشد که سبب ایجاد اعتماد در مخاطبان شما گردد که در این‌­صورت برند شما پرطرفدار گشته و هم­چنین خرید محصولات­تان نیز افزایش خواهد یافت.
  • عامل دیگری که سبب اهمیت بازاریابی می­‌شود، ایجاد آگاهی بیش­تر از برند برای مخاطبان است. در واقع هدفی که در پی آن هستیم این است که محتوای تولیدشده توسط مخاطبین مشاهده شود و نسبت به آن واکنش نشان دهند.
  • دلیل دیگر استفاده از بازاریابی محتوا افزایش بازدید از سایت شما و بهبود سئو می­‌باشد. همان­طور که می­‌دانید، هر چه شما بتوانید کیفیت محتوای خود را بالا ببرید؛ بازدید از وب­‌سایت شما بیش­تر خواهد شد البته درست است که الگوریتم موتورهای جست­وجو مانند گوگل روزبه‌­روز تغییر می‌­کند اما هنگامی که شما محتوایی آموزنده با کلیدواژه‌­های مناسب تولید کنید و هر روز محتوای تولیدشده را به‌­روزرسانی نمایید؛ درنتیجه سئو بهتری خواهید داشت و در رتبه بالاتری در موتورهای جست­‌وجو قرار خواهید گرفت.
  • یکی از مهم­ترین دلیل اهمیت این بازاریابی به وجود آوردن سرنخ (lead) می­‌باشد. به سبب بازاریابی محتوا افراد با اطلاعات ارزشمند و آموزنده محتوا آشنا شده و اگر برایشان مفید باشد، آن را دنبال خواهند کرد و در نهایت به خریداران برند شما تبدیل خواهند شد.
  • محتوای باکیفیت، مخاطبین و leadهای باکیفیت نیز جذب می­کند. اما مخاطبین و leadهای بی‌­کیفیت ارزشمند نبوده و شما را به جایی نمی­‌رسانند. البته بدیهی است که تنها کسانی محتوای تولیدشده­‌ی شما را دنبال خواهند کرد که علاقه­‌مند به تخصص و کسب­‌وکار شما و هم­چنین محتوای ارائه‌­شده باشند.
  • می­توان گفت پراهمیت­‌ترین هدف بازاریابی محتوا فراهم آمدن بستری است که بتواند بازدیدکنندگان محتوای تولیدشده را به lead تبدیل کند. مراحلی که طی می­‌شود تا این هدف اتفاق بیفتد به Buyer’s journey معروف شده است که شامل سه مرحله می­‌باشد؛ مرحله آگاهی؛ در این مرحله کاربر برای پیدا کردن را‌‌ه­‌حل مشکل خود در موتورهای جست‌­وجو مانند گوگل جست‌­وجو می‌­کند و پس از پیدا کردن و‌ب­سایت شما به مطالعه‌­ی محتوای شما می­‌پردازد. در ادامه یک نمونه از ویدیوهای شما را برای اطلاعات بیش­تر دانلود می‌­کند. مرحله دوم، مرحله ملاحظات است که در آن کاربر راه‌­حلی که توسط شما ارائه شده است را ارزیابی می­‌کند و ویدیوهای بیش­تری را دانلود می­‌کند که نشان­‌دهنده­‌ی این است که اطمینان دارد که مشکلش توسط شما حل خواهد شد. مرحله آخر، مرحله تصمیم‌­گیری است که کاربر در آن تصمیم می­‌گیرد تا از محصولات شما استفاده و یا خرید کند. در واقع شما توانستید با استفاده از بازاریابی محتوا کاربر را به خریدار تبدیل کنید.
  • بازاریابی محتوا سبب می‌­شود تا leadها محتوای تولیدشده را در شبکه­‌های مختلف اجتماعی به اشتراک بگذارند و این خود سبب رونق کسب­‌وکار شما خواهد گردید.
  • از عوامل دیگری که می­‌توان گفت این است که هر چه بازاریابی بهتر صورت گیرد، مخاطبان بیش­تر ترغیب می‌­شوند تا دوباره به وب­‌سایت شما بازگردند و محتوای شما را دنبال کنند. قطعا هنگامی که شما به طور پیوسته مطالب و محتوای به‌­روزتری را تولید نمایید، مخاطبان بیش­تری جذب خواهید کرد و سبب می­‌شود تا مخاطبان شما از وب­‌سایت شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد که همواره می­‌توانند از طریق آن مشکل­‌شان را حل نمایند، استفاده کنند.

بنابراین با وجود تمام اهمیت‌­هایی که برای بازاریابی محتوا ذکر گردید، در ابتدا ممکن است به آن نتیجه و هدف مطلوبی که به دنبال آن هستید، نرسید اما با گذشت زمان متوجه مقرون­‌ به ‌­صرفه‌­بودن این بازاریابی به نسبت بازاریابی سنتی خواهید شد و هم­چنین تاثیرگذاری چندبرابری آن در جذب leadها را مشاهده خواهید کرد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی